Thursday, December 6, 2007

Self Reflection

このサメスタもせいひです。本当に日本語を上手になりましたですけど、それは無理かもしれません。サメスタの始まる時本当にたくさん勉強しました。でも、いつもテストは悪いでした。

でも、もすぐそつぎょうします。ときどき、私はせいひのときはらきりしたいです。でも、それは たぶんわるいのかんがいです。どしょうかな。。。。。

Well, I feel really bad about the semester. But I need to learn to just let go and just get through this class so I can graduate. I always wanted to become fluent in Japanese but I feel like that is impossible at this point. I really just don't get Japanese. It really makes me feel stupid when I get such a bad result after studying so hard. Honestly, I felt really demoralized. Oh well, just eleven more days to go. Hopefully, my Japanese grade won't have too much bearing on my graduate school application. Life goes on.

1 comment:

yukki said...

すみません、「せいひ」はどういう意味ですか。「成否」(success and failure)?

はらきりは悪い考えですよ!ぜったいにしてはいけません!人生、もっと大変なことがあると思います。いろいろな方法で勉強してみてください。きっと、自分に合った方法が見つかると思います。